Coaching in de natuur

Na jaren van coachen in mijn praktijk voel ik een heldere beweging: naar buiten.
De natuur in — een plek waar rust, ruimte en eenvoud vanzelf ontstaan.

Na de opleidingen in rouw – en levenscounseling volgde ik met veel plezier het Jij Natuurlijk inspiratiejaar bij Natascha Bruti, de sjamanistische jaartraining bij Tineke Duys en verdiepte ik me in systemic healing bij Loes Koot.
Tijdens de trajecten bij Natascha en Tineke waren de dagen buiten voor mij telkens weer bijzonder. De buitendagen tijdens deze trajecten hebben me laten ervaren hoe ondersteunend de natuur kan zijn in processen van verandering en heling.

Buiten wordt het vaak vanzelf stiller.
Je aandacht zakt van je hoofd naar je lichaam.
Je gaat anders kijken, luisteren en voelen.
De natuur vertraagt.
Ze nodigt je uit om echt te luisteren.
Om te kijken en werkelijk te zien.
Om te voelen, te ervaren, te ruiken, te proeven.
Om je voeten en gevoel te volgen.
In stilte.
Te zijn.

Graag neem ik je daarin mee.

We gaan samen naar buiten — één op één of in een kleine groep.
We ontmoeten elkaar op een plek die ik voor dat moment kies en gaan van daaruit op pad, in alle rust. Zonder haast, zonder vast doel. We laten ons leiden door wat we onderweg tegenkomen.
Soms lopen we, soms staan we stil.
En juist in dat stilstaan ontstaat ruimte: voor wat er in jou leeft, gezien en gevoeld wil worden.
Als het past, reik ik je coachende werkvormen aan die je helpen om te verdiepen en te verzachten.